Welcome to Our Website

AB: En fazla dezenformasyon X’te

Avrupa Birliği (AB) Komisyonu Başkan Yardımcısı Vera Jourova, büyük çevrimiçi platformların dezenformasyona karşı gönüllü uygulama kuralları kapsamındaki taahhütlerine ilişkin sundukları raporlar hakkında Belçika’nın başkenti Brüksel’de basın toplantısı düzenledi. Jourova, en fazla dezenformasyona, eski adı Twitter olan ve Elon Musk’ın satın almasının ardından X adını alan platformda rastlandığını söyledi.

AA’nın aktardığına göre, AB’nin dezenformasyona karşı hazırladığı kuralları içeren uygulama kodunun Facebook, Google, YouTube, TikTok ve LinkedIn de dahil olmak üzere 44 platform tarafından kabul edildiğine işaret eden Jourova, platformların, çevrimiçi dezenformasyonla mücadele çabaları hakkında 6 ayı kapsayan verileri rapor ettiklerini anlattı. Jourova, platformların AB dezenformasyon kurallarını uygulamak için yaptıkları çalışmaların farkında olduğunu ve bu çabaları takdir ettiğini belirtti.

‘DEZENFORMASYON SADECE ÇEVRİMİÇİ PLATFORMLARDA YAPILMIYOR’

“Dezenformasyon yeni değil ve yalnızca çevrimiçi platformlarda da yapılmıyor” bilgisini de paylaşan Jourova, dijitalleşmenin artmasıyla birlikte kötü niyetli aktörlerin demokrasilere zarar vermek için yeni yollar bulduklarını söyledi. Jourova, dijital platformların 24 Şubat 2022’de başlayan Rusya-Ukrayna savaşı ve gelecek yıl yapılacak AB seçimlerinde dezenformasyon riskinin farkında olması gerektiğini söyledi.

Özellikle Rusya’nın bilgi kirliliği ortaya koymak için fikri savaş yürüttüğünü, yarı gerçek ve yarı yalanlar içeren içerikler paylaştığını savunan AB Komisyonu Başkan Yardımcısı, “Çok büyük platformların bu riski ele alması gerekiyor. Kremlin ve bazı aktörler Avrupa seçimleri öncesinde daha fazla faaliyette bulunacaklar” yorumunu yaptı.

‘DEZENFORMASYON YAPANLARIN DAHA FAZLA TAKİPÇİSİ VAR’

Vera Jourova, AB kurallarına uyma taahhüdünde bulunan platformların dezenformasyona karşı önlemler almasının önemine işaret ederek, uygulama kurallarını dezenformasyon risklerini ele almaya yönelik küresel düzenleyici çerçevenin bir parçasını oluşturabilecek bir davranış kurallarına dönüştürmek istediklerini anlattı.

“X, yanlış veya dezenformasyon paylaşımlarının en fazla olduğu platform” diyen Jourova, pilot çalışmalarda, dezenformasyon faaliyetinde bulunanların, dezenformasyon yapmayan muadillerine göre daha fazla takipçiye sahip olduğunu belirlediklerini söyledi.

Ne olmuştu?

Avrupa Birliği’nin (AB) Covid-19 salgını ve Rusya-Ukrayna savaşı ile birlikte artan dezenformasyona karşı hazırladığı yeni uygulama kodu, geçen yıl haziran ayında 30’un üzerinde platform tarafından imzalanmıştı. Meta, Google, Twitter (şimdiki adıyla X), TikTok ve Microsoft gibi büyük platformlar tarafından imzalanan yeni kod, çevrimiçi dezenformasyona karşı daha geniş taahhütler ve önlemler içeriyordu. Dijital platformlar, dezenformasyona karşı daha fazla mücadele etme taahhüdünde bulunmuştu.

Güçlendirilmiş uygulama kodu 40’tan fazla taahhüt ve 100’ün üzerinde özel önlem içeriyordu. Dezenformasyon yayanların reklam gelirlerinden faydalanamaması, sahte hesaplar, botlar veya yapay montaj video ile manipülasyonun önlenmesi, dezenformasyonu tanımlamak ve işaretlemek için daha iyi araçlar sağlanması, doğruluk kontrolünün artırılması, siyasi reklamların şeffaflaştırılması, reklam sponsorlarının açıkça belirtilmesi, platformların taahhütleri uygulamalarının raporlanması, koda uyumu değerlendirecek merkez kurulması önlemler arasında yer alıyordu. X, AB’nin gönüllü kurallarından ayrılma kararı almıştı.

Dijital Hizmetler Yasası kapsamında X’in da aralarında yer aldığı platformlar 25 Ağustos’tan itibaren AB tarafından daha katı kurallara tabi tutulmaya, sıkı denetlenmeye başlandı. (DIŞ HABERLER)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir